PIKC Rigas Valsts tehnikums

Rīgas Valsts tehnikums

Profesionālās izglītības kompetences centrs

Kā jau katru decembri, tehnikuma audzēkņi aktīvi piedalās skolēnu mācību uzņēmumu (SMU) Latvijas mēroga pasākumā “CITS BAZĀRS”. Līdz ar pulcēšanās ierobežojumiem šogad CITS BAZĀRS notika vēl nebijušā formātā – tiešsaistē. Šajā gadā jauniešiem nācās savu produkciju pārdot interneta vidē, izveidojot savu digitālo katalogu un pircēju uzmanību piesaistīt ar kvalitatīvu sociālo tīklu profiliem, līdz ar to var teikt, ka tika apgūtas jaunas e- komercijas prasmes. Tradicionālā tikšanās ar žūriju notika Zoom platformā, kur bija atvēlētas tikai 5 minūtes sarunai, lai prezentētu savu ideju un komandas darbu.

Kā informēja JALatvia pārstāvji, BAZĀRS e – katalogā savus izstrādājumus piedāvāja 300 SMU no visas Latvijas un pasākuma laikā interneta vietni apmeklēja 45 000 pircēju. Četru dienu garumā profesionāla žūrija jauniešu veikumu vērtēja 9 dažādās kategorijās:

1. SMU Biznesa potenciāls;
2. Videi draudzīgs SMU produkts/pakalpojums;
3. Tehnoloģiskās inovācijas produkts/pakalpojums;
4. Labākā SMU pārdošanas komanda;
5. Sociāli atbildīgs SMU;
6. Uz zināšanām balstīts SMU produkts/pakalpojums;
7. Sociālo mediju komunikācijas balva;
8. SMU produkts/pakalpojums gatavs starptautiskajam biznesam;
9. Labākais reklāmas video.

Patiess prieks par tehnikuma audzēkņu darbu, jo apbalvošanas ceremonijas laikā žūrijas pārstāvji regulāri izteica apbrīnu un uzlavas par skolēnu veikumu.

SMU “Ēdamās glāzes” (Valērija Zajeca, Alina Ivanova – B3), ieguva Latvijas Bankas simpātiju balvu, bet SMU ”TreeCandleStore” (Kristiāna Priedīte, Viktorija Šestakova, Linda Novodvorska, Anastasija Voronova, Veronika Kuzmičova) tika nominēts Sociālo mediju komunikācijas balvai.

Tehnikumu pārstāvēja 14 skolēnu mācību uzņēmumi, kas darbojās visdažādākajās jomās, ražojot interjera priekšmetus, ēdamas glāzes, sniedzot 3D printera pakalpojumus un pat piedāvājot izvest pastaigā suņus.

 

Jaunieši atzina, ka dalība pasākumā bija interesanta un aizraujoša, tika apgūtas daudz un dažādas prasmes, ko nekad neapgūtu teorētiskajā mācību stundā.

Neskatoties uz to, ka CITS BAZĀRS noslēdzies, darbība nav beigusies, jo SMU digitālais katalogs kļūst par neatņemamu SMU sastāvdaļu, kas ir atvērts visiem interesentiem, dalībniekiem jāpārdomā žūrijas teiktais, jāpilnveido produkcija un jāgatavojas pavasara pasākumiem.

Gan tehnikums, gan citu skolēnu veikumu meklējam digitālajā katalogā https://jalatvia.lv/katalogs/, bet galerijā ieskats mūsu SMU produkcijā.

Jaunieši apgūst e - komercijas pieredzes darbus skatīt šeit.

Laimrota Surska

 

 

 

 

 

 

 

Latvijas Reitingi